Taupo - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

08 November 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Waar was ik de vorige keer gebleven? Ik geloof dat ik nog niets had geschreven over het surfen. Dat was echt fantastisch. Uiteindelijk afgesproken om met een ander meisje te gaan. Erg handig, want ik kon daardoor met haar mee rijden (het surfstrand is een paar km bij Raglan vandaan). In tegenstelling tot de surfles in Nederland, bleef ik nu wel regelmatig staan, soms wel 15 seconden (helaas was de golf daarna over). Doordat het zo leuk was heb ik nu het idee opgevat om aan het einde van de reis op tijd naar het noorden te trekken en een aantal dagen weer naar Raglan te gaan en spullen te huren en op eigen houtje nog proberen te surfen.

Zaterdag ben ik uit Raglan vertrokken. Eerst een wandeling in Waitoko gedaan (kun je een paar mooie grotten met rivieren die daar doorheen stromen zien) en 's avonds aangekomen in Maketu. Daar sliepen we in een Marae (ontmoetingshuis voor de Maori's), we werden ook op Maori-wijze begroet (dat betekent 'Kia Ora' zeggen, handen schudden en neuzen tegen elkaar) en 's avonds een kampvuur. Het was erg gezellig om zo een hele dag met een bus vol mensen op te trekken. Het culturele gebeuren was uitgevallen, omdat al die mensen naar het vuurwerk gingen kijken ivm een feestdag (ben de naam even vergeten, maar het gaat om een Engelsman die het parlement opblies).

Zondag vertrokken we naar Taupo, waarbij we onderweg een stop maakten in Rotorua (waar het naar rotte eieren stinkt). Hier hebben we nog gekeken naar kokende modderpoelen en later heb ik met nog een paar anderen een duik genomen in een warm water rivier (kortom een warm bubbelbad in de natuur). Dat was heerlijk. In het hostel van die avond was er ook nog eens live muziek. De rest van de bus ging de volgende dag weer door en ze hadden flink pech. Doordat er wat dingen omgedraaid waren, moesten ze al om 06:45 uur vertrekken. Ik blij dat ik een paar dagen in Taupo verblijf. Zondag was het nog slecht weer, maar inmiddels prachtig blauw, zon en 20 graden. Je kunt aan de andere kant van het (gigantische) meer zelfs het Tongariro Nationale Park zien (met bergen met sneeuw). Donderdag vertrekt mijn bus weer en dan hoop ik vrijdag de Tongariro Crossing (7 tot 8 uur lopen over een berg) te doen.

  • 08 November 2011 - 07:17

    Nienke:

    Echt tof joh, wat je aan het doen bent. En die foto's.... Echt super. Bijzondere ervaringen die je zo op doet, daar heb je de rest van je leven plezier van.

    Zijn de New Zealandse jongens nog een beetje interessant of zie je vooral andere reizigers?
    En heb je al een keer ergens geworshipd of kom je niet echt kerken tegen?

    have fun!

    Nienke

  • 08 November 2011 - 15:09

    Lisa:

    Ha Aline,
    Fijn dat je zo geniet en zoveel moois ziet. Jaloers!!! Dat surfen is ook wel een hele kunst. Leuk zo'n natuurlijk bubbelbad. Geniet nog maar lekker.

    gr, Lisa

  • 08 November 2011 - 18:34

    Simone:

    Lieve Aline,

    Een heel verhaal weer! Gaaf dat je Maori's hebt ontmoet. Dat hoort er echt wel bij als je in NZ bent! Woont de dochter van Jeannette nou ook in Taupo? Het komt me zo bekend voor?
    Heeft je tent definitief de geest gegeven of heb je'm nog? Zo'n warm water rivier lijkt me ook wel wat.
    Slim trouwens om nog een paar dagen te gaan surfen op het einde. Hoort ook bij NZ toch? Ik hoop dat je binnenkort nog wat nieuwe foto's op de site zet. Zondag ben je jarig! Lukt het om zondagmorgen met ons te skypen denk je? Miss you!

    Liefs,
    Mams

  • 10 November 2011 - 23:16

    Niek:

    Hey Aline,
    Je klinkt als Geert Mak in de serie In Europa, waar waren we ook al weer gebleven? Grappig. Van de helft van wat je meemaakt heb ik nog steeds geen idee wat het precies inhoudt en waar het precies is, maar ik vermoed dat je op zaterdag 5 november de Guy Fawkes nacht hebt meegemaakt. Een feest uit Engeland (1605) als herinnering van een mislukt plot (het parlement is dus niet opgeblazen). Veel plezier nog daar.
    Niek

  • 11 November 2011 - 07:23

    Loes:

    die manier van begroeten.. kunnen we hier ook introduceren?!
    Wat wil je trouwens voor je verjaardag hebben?! wij halen hier gewoon even taart hoor...

    liefs en we missen je in huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Veilig terug

19 December 2011

Laatste bericht

15 December 2011

kort bericht

10 December 2011

Ten zuiden van Queenstown

01 December 2011

Wandeltochten
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 28636

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: