Tauranga en Raglan - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Tauranga en Raglan - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Tauranga en Raglan

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

03 November 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zoals het wel vaker gaat als je lekker aan het reizen bent; zondag zijn de plannen toch gewijzigd. Kreeg een smsje van mijn 'pleegmoeder' (Weet ook niet zo goed hoe het anders te verwoorden ;-) of ik zin had in een paar dagen Tauranga. Uitstekend plan, want dat zit dus niet bij mijn busticket inbegrepen. Wat wel minder was dat ik mijn Straybus (van mijn busticket) heb gemist. De eerste twee keer dat ik met hen reisde kwamen ze een kwartier na departure time dus ik dacht wel op tijd te zijn als ik 5 minuten voor departure time voor mijn hostel zou staan. Bleek dat ik er dus 10 minuten van tevoren had moeten staan en de bus langs mij heen is gereden. Volgens Stray (na een duur telefoontje) lag het toch echt aan mij en gingen ze niets anders regelen. Uiteindelijk heb ik maar voor 42 dollar een Intercity genomen zodat ik zondagavond nog in Auckland aankwam. Maandag dus op naar Tauranga waar we in het vakantiehuisje zaten voor twee nachten met een mooi uitzicht op de berg, het water en Tauranga. Op dinsdag nog voor een paar dollar een regenjas gekocht (had ik nog nodig) en een muts zodat ik een trekking kan doen later. Verder om Mt. Maunganui gelopen, langs het strand, 's Middags lekker in de buurt gefietst (kan op de meeste plekken in NZ niet zo goed, omdat ze dat hier niet gewend zijn dus dat was best bijzonder) en lekker naar een Hot Water Bad gegaan. En 's avonds uit eten in een Irish Pub. Woensdag nog naar Matamata gegaan om te kijken of we naar Hobbiton konden, maar daar zijn ze nu net t/m 9 november 'The Hobbit' aan het filmen waardoor het helemaal dicht was. Misschien ga ik nog wel een keer terug om het alsnog te bekijken, maar 66 dollar om een paar restanten van het filmen te zien is ook wel wat duur. Ik ben vervolgens afgezet in Hamilton. Dat is niet echt de moeite waard om te bekijken. Ik heb daar alleen even een paar uur langs de rivier gezeten om te wachten tot de bus naar Raglan zou vertrekken.

Daar zit ik inmiddels alweer bijna een dagje. Heb mijn tentje op een erg mooi plekje opgezet. 10 meter lopen en ik zit op het strand. Ben dan ook vanmorgen even lekker over het strand gaan hardlopen. Raglan is ook een mooi, rustig (in het laagseizoen in ieder geval) dorp. Vanmiddag ga ik even kijken of het surfstrand te lopen is. Zou wel moeten, want het is 8 km en volgens mij kan ik gewoon het strand aflopen. Eerst maar even langs de I-site.

Mijn tent is overigens wel op sterven na dood. Er zat al een gat in en de stokken hadden al scheuren. Maar inmiddels moet ik wel erg veel tape om de stokken doen wil het een beetje blijven staan. Wel jammer, want kamperen is goedkoper en dan kun je je tent dus nog wel eens op mooie plekjes neerzetten zoals waar die nu staat.

Verder heb ik een beetje problemen met het boeken van mijn Straybus. Dus ik heb ze maar een e-mail gestuurd. Hij zegt namelijk dat de bus van zaterdag en maandag vol zit. Dat kan ik mij echt niet voorstellen, omdat het nu nog laagseizoen is en de bussen tot nog toe sowieso niet vol zaten. Ik hoop dat dat een beetje goed komt. Want ik heb ik niet zo'n zin om dagen op ze te gaan wachten hier. Denk trouwens dat ik morgen ga surfen. Dan hoop ik op zaterdag door te reizen. Doordat ik nu het stuk van Auckland naar Raglan niet met Stray heb gereisd kan ik dat nog helemaal aan het einde een keer doen. Wel zo handig om een beetje op tijd terug te zijn in de buurt van Auckland, maar ook niet een beetje in Auckland te zitten wachten, maar nog een surfdagje in Raglan te doen. Dus ik verwacht zaterdag naar Raglan te reizen, dan kun je een nacht overnachten in een Maori-huis in Maketu, de dag erop ga je dan door Rotorua, naar Taupo. In Taupo wil ik weer een paar dagen blijven.

  • 03 November 2011 - 10:34

    Dick&Marloes:

    Hey Aline,

    Dat reizen heeft nog wel wat haken en ogen..... Tussen de bedrijven van plannen en plakken kan je wel genieten hoop ik ;-)

    Groetjes

  • 03 November 2011 - 18:39

    Simone En Anton:

    Lieve dochter,

    Gaaf om te lezen dat je zoveel dingen ziet en beleeft. Geniet ervan! Wel balen dat het met de Straybus niet soepel gaat en ook nog je tentje op sterven na dood is. Ik had je toch een ander tentje moeten meegeven. Even een andere opsturen???

    Je maakt mooie foto's en ik ben benieuwd naar de andere foto's als je die thuis op groot beeldformaat kunt laten zien. Doe voorzichtig met jezelf en geniet van het goede.

    Liefs,
    Mams en Paps

  • 07 November 2011 - 09:00

    Hélène Van Der Woerd:

    Ha Aline,

    Ik lees regelmatig je stukje en merk dat het best een avontuur is, zo'n reis. Wel super dat je het zo naar je zin hebt, ondanks de problemen zo hier en daar.

    Ik vind het leuk dat je er foto's bij doet, dan snap je het verhaal soms wat beter.

    Geniet van je reis en tot over een hele lange poos.

    Gr Helen en de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Veilig terug

19 December 2011

Laatste bericht

15 December 2011

kort bericht

10 December 2011

Ten zuiden van Queenstown

01 December 2011

Wandeltochten
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 28643

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: