Paihia en Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Paihia en Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Paihia en Cape Reinga

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

27 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Na flink nadenken wat ik precies wilde ben ik eruit. Afgelopen dinsdag een Stray-ticket (voor zo'n 550 euro) gekocht waarmee ik een hoop grote routes per bus kan pakken. Ik verwacht niet heel erg naast deze routes te reizen dus dat is een prima deal. Overigens was het nu wel 50% korting. Woensdagmorgen heel vroeg weggebracht door mijn tijdelijke 'gastgezinmoeder' (waar overigens uitstekend voor mij is gezorgd, echt fantastisch!) en op naar hartje Auckland, waarvandaan de bus naar Paihia vertrok. Om 12.00 uur waren we een flink stuk noordelijker in een stadje voor de Bay of Islands. 's Middags per cruise een beetje rondgevaren door deze Bay met ruim 140 eilanden. Hierbij dolfijnen gezien die bij de boot kwamen zwemmen (erg mooi, foto's doe ik even later) en een rotseiland met een groot gat erin wat erg bekend is (ben even vergeten hoe het precies heette).Dit zat trouwens bij de prijs van het busticket in. Net als wat ik vandaag heb gedaan, namelijk per bus naar Cape Reinga (het noordelijkste bereikbare punt van NZ) waar de Pacific Ocean en Tasmanian Sea elkaar ontmoeten. Onderweg nog allemaal mooie stops gemaakt en op de terugweg een heel stuk over de 90 Mile Beack gereden (een 64 Miles lang strand waar je met 100km/u over heen kunt rijden). Vannacht in een hostel gezeten (relatief duur) en nu tent opgezet om hier een paar nachten te blijven. Lekker gratis internet, keuken en ontbijt. Morgen maar eens lekker rondwandelen in de omgeving hier, want het is echt fantastisch mooi.

  • 28 Oktober 2011 - 08:46

    Marloes:

    Heey Aline! klinkt allemaal perfect! ga je ook nog walvissen spotten (dolfijn=walvis, maar dat bedoel ik dan weer niet..)? zit hier voor een klas vol kinderen die ik in bedwang moet houden, terwijl jij daar een beetje rondreist. Ach ja.. jij hebt er ook voor in het anthoni gezeten! geniet er maar weer van. We volgen je op de voet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Veilig terug

19 December 2011

Laatste bericht

15 December 2011

kort bericht

10 December 2011

Ten zuiden van Queenstown

01 December 2011

Wandeltochten
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 28626

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: