All Blacks - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu All Blacks - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

All Blacks

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

24 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Denk even terug aan het WK voetbal afgelopen jaar. Nederland in de finale. Alles was oranje en iedereen was voor hetzelfde team (op een paar verdwaalde toeristen na). Plaats dit beeld in Auckland en in plaats van alles oranje all black. Met tienduizenden mensen liep ik gisteren door de straten van Auckland. Op weg naar een plein om de finale van Rugby World Cup te kijken. Het was een van de meest spannende wedstrijden die ik heb gezien en het voelde alsof ik in NZ woonde. The All Blacks zijn ook mijn team geworden. Uiteindelijk hebben ze met 8-7 Frankrijk verslagen en stroomde de complete mensenmassa de straat op. Gigantisch. Misschien dat de foto's later enigszins een inzicht kunnen geven in hoe het er uit zag, maar ik betwijfel het.

Twee avonden ervoor zat ik nog zelf in het Eden Park voor de bronzen finale. Wat overigens ook een mooi event was om mee te maken. Zeker ook de laatste try van Wales.

Verder heb ik verder wat van de stad bekeken en gisteren naar de kerk. Daar al snel een van oorsprong Nederlands koppel tegengekomen met wie ik ook mee naar huis ben gegaan. Uiteindelijk met de man (75 jaar alweer) een sigaar gerookt en een wijntje bij gedronken. Toen ik weg ging stond hij er op dat ik ook nog twee sigaren mee zou nemen voor later. Verder heb ik hun adres en telefoonnummer dus ben ook later nog eens welkom.

De laatste dagen toch wat zitten twijfelen over het kopen van een auto, omdat best veel mensen eigen vervoer aanraden. Uiteindelijk ook wel weer de andere kant gehoord dat het openbaar vervoer misschien niet heel vaak gaat en niet overal komt, maar je de meeste plaatsen uiteindelijk toch wel bereikt onder andere omdat Kiwi's vaak erg hulpvaardig zijn. Dus toch gewoon met OV, dan kom je toch de meeste mensen tegen.

Vanmorgen vertrokken van de camping en nu bij een stel dat een contact is via mijn moeder. Prachtig huis met een enorme tuin en enorm veel bomen met eigen fruit. Vanmiddag zijn we naar een zwart strand gereden en daar lekker gelopen. Was heerlijk weer vandaag. Vanavond even kijken waar ik precies morgen heen trek, maar waarschijnlijk naar Coromandel of Raglan. In ieder geval nog lekker in het noorden blijven voor het beste weer.

  • 24 Oktober 2011 - 06:32

    Simone:

    Fijn dat je kennis hebt gemaakt met de zus van Jos. Het is waarschijnlijk toch wel handig om Nederlanders te kennen in NZ. Ze hebben je vast wel wat goede tips gegeven. Dus je bent nu aan de sigaren.......zonder wiskey is natuurlijk niet zo lekker! Welke kerk ben je geweest? Was het goed te volgen? Nou, geniet van het mooie weer. Hier is het ook nog heerlijk, we hebben een mooie nazomer. Fijn om de zon nog even te voelen.

    Liefs, mams

  • 24 Oktober 2011 - 11:59

    Leonie En Marloes:

    Ha A.I.!

    Daar zijn we weer! Helemaal in to the rugby zo te lezen. Nu Loes nog een favoriete kijksport en dan zijn we compleet.

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Koop een auto en zet maar op wiebetaaltwat ;), op voorwaarde dat je 'm wel laat verschepen en vast een parkeervergunning aanvraagd.

    Hier gaat het ook goed. Inmiddels is Marloes teruggekeerd met een jetlag (die gaat vannacht om 2:30 mailtjes sturen enzo), Hotel Sarphaat is overvallen, en de CousCous is groen geverfd. Ook zijn we nu in het bezit van een frituurvetvrij krukje en Leo heeft as usual haar tentamen verkloot.

    Veel liefs en stuur even een mail met personal information (You know ;))

  • 24 Oktober 2011 - 15:00

    Erwin:

    Aline!! Leuk om al je verhalen te lezen. Volgens mij heb je het wel prima naar je zin!!! Geniet ervan!!!!!

  • 25 Oktober 2011 - 15:29

    Marieke:

    Ha!
    Ik las gisteren allemaal Toon Tellegen verhaaltjes, onderandere 1 waarin de mier heeeeel lang gaat reizen, en de eekhoorn elke dag een taart maakt. Dat vond ik erg grappig, ik laat em je wel een keer lezen! Ik ben benieuwd of die auto em gaat worden, en wat je allemaal gaat doen en zien komende weken.. want nu komt het echt helemaal ongeplande gedeelte:). Donderdag ga ik het glas ophalen, dan gaam we em meteen s avonds inwijden.
    x Marieke

  • 27 Oktober 2011 - 08:18

    Aline:

    @Marieke Leuk van die verhaaltjes. Ik dacht toevallig net aan je. Het is hier namelijk een heldere nacht dus je kunt de sterren heel goed zien. Deed mij terug denken aan de TOKO-sterren-kijken-avonden. Ben benieuwd naar het glas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Veilig terug

19 December 2011

Laatste bericht

15 December 2011

kort bericht

10 December 2011

Ten zuiden van Queenstown

01 December 2011

Wandeltochten
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 28625

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: