Zwemmen met olifanten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Zwemmen met olifanten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Zwemmen met olifanten

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

07 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Het plan was om vandaag naar Temerloh te gaan en vanaf daar te proberen naar het olifantenreservaat te komen. Omdat dat vanaf daar erg lastig gaat heb ik besloten vandaag met een tour mee te gaan en nog één nachtje in Kuala Lumpur te blijven overnachten. Morgenvroeg pak ik dan de bus naar een plaats boven Temerloh waarvan ik de naam nu even kwijt ben en hopelijk dan naar het natuurreservaat.

Om 09.00 uur werd ik al opgepikt met zo'n typisch rommelend, klein busje. Slapen daarin kon echt niet, want je werd flink heen en weer geschud. De gids was erg aardig, maar ook bijzonder onverstaanbaar. Gelukkig kon ik wel goed praten met het Australische koppel (op vakantie) en Engelse meisje (net op terugweg van een jaar Australië). Het reservaat was fantastisch en ik heb de olifanten gevoerd, erop gereden en uiteindelijk ermee gezwommen. Ik heb de foto's nu in een wat kleiner formaat genomen dus ik hoop dat ze inmiddels wel voor jullie zichtbaar zijn. De eerste foto's krijg ik ook niet per mail verstuurd dus die zien jullie later nog wel een keer terug.

Nog aan het eind van Kuala Lumpur een korte sfeerimpressie: druk, gaten in de weg, sommige stukken geen voetpad, oversteken alsof je leven ervan afhangt, veel veel reclame, best aardig engels, warm, regenachtig, blond is bijzonder gezien alle starende hoofden, enorm veel taxi's, enorm veel dure hotels (althans vanaf de buitenkant), wat meer burka's dan bij ons en enorme malls. Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar dan hebben jullie een idee.

  • 07 Oktober 2011 - 13:39

    Nienke:

    Vond je het niet een beetje zielig voor die olifanten? In Thailand hebben we zoiets ook gedaan en ik heb ook wel eens gezwommen met dolfijnen maar helemaal natuurlijk was niet. Wel een evaring!
    Leuk om te lezen... Wil ook mijn rugzak weer pakken. Kan het bijna ruiken...

  • 07 Oktober 2011 - 19:46

    Simone:

    Hey, leuk om je weer te zien :-)
    En heel erg bedankt voor de roofvogelfoto. Geweldige beesten toch? Gaaf om te zien hoe je geniet.
    Je hebt al zoveel gedaan en je bent nog niet eens een week weg! Geweldig. Ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Roderik krijgt trouwens volgende week al de sleutel van hun flat. Nog een weekje of twee en hij is op kamers. Best wel gek, maar leuk voor hem. Hij verheugt zich er heel erg op.

    Liefs.
    mams

  • 07 Oktober 2011 - 20:31

    Leonie:

    Hey A!

    Prachtige foto's! Lijkt me een aparte ervaring met die olifanten.
    Hier gaat het goed, al blijft het een raar gevoel dat jij en Loes allebei aan een andere kant van de wereld zitten ;).

    Geniet ervan! (en dat is een bevel ;))

  • 09 Oktober 2011 - 09:40

    Aline:

    Bedankt voor al jullie reacties! Leuk om te zien dat jullie allemaal meelezen. @Nienke Ja, dat had ik wel een beetje. Maar ze lieten van tevoren zien dat veel olifanten in het gedrang komen in het land doordat er steeds meer bossen gekapt worden. Boeren willen ze dan afschieten en het reservaat vangt dat soort olifanten op. Het merendeel wordt vrijgelaten in het nationale park, maar een stuk of 8 (vaak al in gevangenschap gehouden eerder) zitten echt in het reservaat. Door toeristen krijgen ze natuurlijk wel geld om andere olifanten te redden. Zou fijn zijn als het anders kon, maar toch is dit ook een best mooie oplossing.

    @Leonie Dat zal wel lekker rustig zijn daar? Hoe bevalt het met Grytsje? Je bent tenminsten niet alleen thuis ;-) Geniet ook van je rust, zo vaak gebeurt het niet dat je twee weken lang van ons beiden af bent ;-) Kun je vast wennen aan volgend jaar.

    @mams Leuk dat Roderik al bijna op kamers gaat. Doe 'm de groetjes en wens 'm veel succes, maar vooral veel plezier! Geef m nog een paar laatste kook- en wastips! Die roofvogels waren inderdaad fantastisch!

  • 09 Oktober 2011 - 16:01

    Wim En Lisa:

    Ha Aline,

    nog een wereld reiziger in de familie! :) In die korte tijd heb je al veel gezien en gedaan. Mooie foto's ook. Leuk om nu van een ander werelddeel de reis te kunnen volgen. Geniet ervan. Wat een lef heb je om op zo'n grote olifant te zitten en staan, ik doe het je niet na.
    Fijn dat je al snel contacten maakt. Dit zag je bij Mirjam ook. Die travelers zoeken elkaar steeds op. We gaan je zeker volgen.
    Groetjes,

    Lisa en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maleisië

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Aangekomen in KL

15 Oktober 2011

Palau Perhentian Kecil en Kuala Terengganu

09 Oktober 2011

Nationale Park

07 Oktober 2011

Zwemmen met olifanten

06 Oktober 2011

Laatste dag Kuala Lumpur
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 28629

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: