Wandeltochten - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Wandeltochten - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Wandeltochten

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De afgelopen 8 dagen ben ik veel op pad geweest. Eenmaal in Franz Josef besloten dat ik een guided walk om op de gletsjer te lopen toch wat te belachelijk duur vond, met een kamergenootje besloten wandelingen rondom Fox Glacier te doen. Blij dat we dat hebben gedaan, want het waren hartstikke mooie tochten. Ook leuk kamergenootje om de hele dag mee te lopen. Zij bleek net afgestudeerd neuroloog te zijn! De dag erop direct weer vertrokken en nu naar Wanaka. Dat vind ik wel een van de mooiere plaatsen tot nog toe. Aan een meer met uitzicht op de bergen. Het was ook nog eens mooi weer wat wel mee werkte. Die ochtend naar puzzling world geweest, wat erg grappig was (een groot doolhof om doorheen te lopen en illusiekamers met o.a. de kamer van Ames). Vervolgens nog een wandeltocht Mt. Iron op gedaan, wat mooi uitzicht opleverde. Halverwege de middag alweer de bus in op weg naar Queenstown. De zaterdag ben ik nog wel de berg op gelopen voor uitzicht over Queenstown en omgeving, maar de rest van de dag bestond uit voorbereiding voor het 'trampen' wat ik de volgende dag ging doen. Ik wilde eigenlijk maandag beginnen, maar dan zou ik de enige zijn voor het transport (dat overigens belachelijk duur was: 100 dollar heen en terug) en 35 dollar extra moeten betalen. Daarom dus zondag al vertrokken. Ik heb de Greenstone Valley Track gedaan, wat echt onwijs mooi was. De eerste dag 6 uur gelopen, dag 2, 3 en 4 heb ik 5 uur per dag gelopen en dag 5 in rap tempo (2,5 uur) terug naar de parkeerplek. Veel toffe mensen onderweg gesproken, overdag lekker rustig in mijn eentje gelopen en fantastisch uitzicht gehad. Oja, ook nog eens een hoop 'sandfly-bites' opgelopen. Soort muggenbulten en dan wat meer. Blij dat die beesten niet in Europa zitten! Ik zal proberen wat foto's online te zetten, want ik denk dat dat voor de afgelopen dagen meer zegt, dan woorden.

  • 01 December 2011 - 11:26

    Dick&Marloes:

    Hallo wandelaar, Prachtige foto's!
    :-) Geniet er nog even van! Groetjes van ons.

  • 07 December 2011 - 11:04

    Loes:

    Dag Aline!
    Afgelopen vrijdag heb ik je nog gesproken en heb nu je blog even weer bijgelezen. Veel is dus daar 'belachelijk' duur te noemen.. haha.. hoor het je hier zeggen. Zag net dat je maar liefst over 23 dagen alweer terug bent. Wat heerlijk! Gelukkig kan ik alle GSVA-roddels wel via Grytsje horen, want anders moest je dat in januari nog allemaal doen. Owja: wil je even van het vliegveld fles baileys meenemen? liefs

  • 08 December 2011 - 21:11

    Roderik Kiewiet:

    Hoooi!
    Leuke tijd daarzo? Heb nu dispuutsavond bij ons thuis, harstikke leuk natuurlijk :) dikke rommel maar ja...
    Wij zijn nu met ons studentenhuis officieel kast geworden namelijk: Statio
    Lachen toch? met jouw latijnse kennis kun je natuurlijk wel weten wat dat betekend :P...
    Maareh studentevereniging: beste idee ooit :), ik geniet, heb ook een mooie ALV van 6 uur lang gehad deze week, en ben nu lekker full time aan het werk..
    En ga nu ook toch flink nadenken over jou idee dat ik een paar maanden er tussen uit zou moeten, ga denk ik een tijdje naar engeland, om de engelse taal lekker op te halen, lijkt me leuk :P
    Maareh het ga je goed, en tot over een tijdje ( 1,5 maand??)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Veilig terug

19 December 2011

Laatste bericht

15 December 2011

kort bericht

10 December 2011

Ten zuiden van Queenstown

01 December 2011

Wandeltochten
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 28561

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: