Aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Aankomst in Auckland

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

20 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op maandagavond ben ik vertrokken naar het vliegveld om daar tot 6 uur 's ochtends te wachten om in te checken. Waarschijnlijk had ik ook wel in de ochtend heel vroeg kunnen vertrekken, maar ik wilde toch echt zeker weten dat ik mijn vliegtuig niet zou missen. Na een vlucht van 10 uur om 12 uur 's nachts lokale tijd in Auckland aangekomen. Omdat het daar midden in de nacht was (dat kon ik helaas niet anders plannen met de vlucht) heb ik daar ook een hele tijd moeten wachten om eindelijk naar de camping te gaan die ik had geboekt. Tentje opgezet en vervolgens de hele dag geslapen. Uur of 5 opgestaan en een heerlijke warme douche genomen, want het was verschrikkelijk koud. Waarschijnlijk de combinatie regen en slaaptekort. Inmiddels is het heerlijk warm hier en schijnt de zon. Ik ben vanmiddag dus pas voor het eerst Auckland in gegaan en eerst heel lang in de rij gestaan voor een show in een enorme rugbybal waarvan een Australisch-NZ-stel waar ik gisteravond mee heb gepraat had gezegd dat het leuk was. Nu net vlakbij de Sky Tower mijn ticket voor morgeanvond opgehaald en zo denk ik weer terug. Wel wennen hier aan zowel de kou als het feit dat het een stuk duurder is. Fijn om dan zelf te kunnen koken, dat scheelt weer wat. Dat is ook het voordeel van kamperen t.o.v. een hostel.

Oja. Nog even kort een vreemd verhaal. Op zondagavond een Franse jongen leren kennen die op maandag de eerste dag KL in ging. Omdat ik de belangrijkste dingen al had gezien, gingen we beiden ergens anders heen, maar 's avonds zouden we samen eten. Bleek uiteindelijk dat hij met een vrouw mee was geweest naar een of ander huis. Daar had leren Pokerjacken en hoe vals te spelen (de man die het hem leerde was een dealer in een casino). Later kwam er nog een chinees in pak de kamer in (zo'n achterafkamertje donker en een ronde tafel in het midden). Kortom, je krijgt een beetje het idee van de maffia van Maleisie. Hij heeft een beetje met ze meegepraat en gezegd dat hij ze later zou bellen om naar het casino te komen, maar geen idee wat er anders was gebeurd.
Even een goede reden om niet zomaar met mensen mee te gaan! Die avond hebben we er wel heel hard om gelachen.

• 20 Oktober 2011 - 15:38

Lisa:

Ha lieve stoere nicht,

Tja je kan van alles meemaken als je op reis bent. Die Fransman is er goed vanaf gekomen. Fijn dat je nu in NZ bent, lekker back to basic met het kamperen. Probeer ook maar zoveel mogelijk Free te doen net als Mirjam in haar Aussie tijd. Free camping , free shower en free coffee etc. Je kan onderzoeken of je in NZ ook free campings hebt. Geniet van het mooie land. Hopelijk heb je snel nieuwe contacten, zal wel lukken op de camping. :)

groetjes,

Lisa

• 20 Oktober 2011 - 19:16

Anthon:

Veel plezier met de rugbywedstrijden de komende dagen. Dat Nieuw-Zeeland maar kampioen mag worden en dat je dat eens kan meemaken. Ook veel plezier met de troostfinale waar je heengaat.

• 20 Oktober 2011 - 20:18

Simone:

Hey lieverd,

Fijn dat je veilig in NZ bent aangekomen. Op je site staat nu ook netjes dat je in NZ bent en hoeveel graden het daar is. Ik hoop dat je net zulke bijzondere ervaringe op doet als in Maleisië. Ik ben benieuwd hoe de wedstrijd is en de sfeer daar.
    Hier alles rustig.

Groetjes, mams

• 21 Oktober 2011 - 09:34

Roderik:

Heeey aline :)
    mooi dat je veilig bent aangekomen, en dat je meteen al zulke leuke dingen meemaakt ;), wish i was there haha
    enne mijn appartement hier in zwollywood is bijna af, dus als je terugkomt kun je mooi langs op de koffie in mijn veel te grote appartement :)

• 24 Oktober 2011 - 04:35

Aline:

@Roderik Ik kom zeker een keer kijken op je kamer! Ben benieuwd. Leuk dat je in ieder geval een kamer hebt!