Nationale Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu Nationale Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Aline Kiewiet - WaarBenJij.nu

Nationale Park

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

09 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier even een snel berichtje vanaf Taman Negara (het nationale park). Ik ben hier gisteren aangekomen na 3 uur busrit, een tijd wachten en drie uur met de boot. Vanmorgen met een groepje die ik gisteren stukje bij beetje ben tegengekomen een trekking gedaan door de jungle van drie uur. Vanmiddag op een boot RWC2011 gekeken. NZ naar de halve finale! Gisteren even een meisje gesproken wat net uit NZ kwam en mij heel veel tips heeft gegeven.

Wel een klein probleem. Ik heb bij het maken van het vorige verslag de SD-kaart van mijn camera in die computer laten zitten. Dus ik zal weer terug moeten naar het hostel daar. Ik weet alleen nog niet of ik dat morgen gelijk doe of toch eerst richting strand trek. In het noordoosten schijnen hele mooie eilanden te liggen, maar ik weet nog niet zeker of ik zo'n eind wil reizen daar naar toe. Vanavond maar beslissen anders heb ik geen busticket.

  • 09 Oktober 2011 - 11:45

    Alieke:

    Jij bent cool!

  • 09 Oktober 2011 - 11:46

    Alieke:

    Wel balen van die SD-kaart btw...heb je al wat foto's gebackupt ergens? (ik had ook altijd een usb-stick waar ik de foto's op zette...werd de SD-kaart niet vol én heb je een back up...Je kunt natuurlijk op SD en USB doen dan. Mss tipje.

  • 09 Oktober 2011 - 12:36

    Simone:

    Hey, balen van je SD kaart en dat je weer terug moet. Ik hoop dat-ie daar nog is, anders ga je voor niets terug. Gelukkig staan er nog niet mega-veel foto's op, maar jammer is het wel.
    Succes met alles. En fijn dat je steeds weer leuke mensen ontmoet!

    Groet,
    mams

  • 09 Oktober 2011 - 13:49

    Aline:

    Morgenochtend toch naar de Perehentian Eilanden (ik hoop dat ik het zo goed schrijf). Inmiddels mail terug van guesthouse dat ze mijn SD-kaart hebben. Koop morgen even een klein kaartje erbij (daar kan ik dan de belangrijkste foto's op zetten, mocht ik er een kwijtraken) en op de 17e haal ik die andere op. Morgen dus 8 uur in de bus en dan oversteek met de boot. Daar blijf ik denk ik wel een paar dagen.

  • 09 Oktober 2011 - 14:51

    David:

    He Aline,

    Gaaf om te lezen zeg!
    Pas maar op jij...zo'n blondine in een land met al die kleine mannetjes... Heb je al meegemaakt dat ze met je op de foto willen?

    In Nederland was gisteren op het journaal dat de helft van Thailand onder water stond vanwege aanhoudende regen. Heb jij daar in Maleisie nog last van?

    Nou....geniet er van.

    Groeten, David

  • 09 Oktober 2011 - 16:05

    Wim En Lisa:

    Hoi Hoi

    Niet zo'n slimme actie met die SD kaart, maar dit zal je geen 2e keer gebeuren. Geniet vd mooie parken. Lastig he dat je niet alles kan doen en die lange trips, maar je ziet dan wel veel.
    Groetjes,

    Lisa

  • 09 Oktober 2011 - 21:18

    Marieke:

    Ha Alien,

    Wat zie jij er ontzettend gelukkig uit, tussen al die olifanten:) Leuk ook dat je toch regelmatig updatet, zo voelt het alsof wij ook een beetje mee mogen reizen:)
    oh, en ik zag de foto van de taarten vandaag pas... Maar ik ga oefenen, en hoop je als je terug komt iets wat in de buurt daarvan voor te kunnen schotelen.

    x Marieke

  • 10 Oktober 2011 - 10:51

    Jan Kiewiet:

    Dag Aline,

    Spannend zo'n reis, veel leuke contacten, veel gezien/gedaan in korte tijd. Moet je ook nog werken voor de kost daar?
    Kan zo op je CV, of ben je daar niet mee bezig?

    Groet, Oom Jan, tante Diny

  • 15 Oktober 2011 - 12:30

    Aline:

    @David Ja, ben inmiddels wereldberoemd hier zo vaak als ik op de foto ben geweest. Lang, bleek en blond is hier erg bijzonder. Daarnaast word ik door de helft van de personen gegroet. Van de regen niet heel veel last. Je merkt wel dat het regenseizoen is begonnen, maar dat is max. 2 uur een fikse regenbui soms met flink onweer (afhankelijk van de locatie). Dus niet heel erg. Helemaal omdat het wat meer bewolkt is, waardoor het niet verstikkend heet is met die 33 graden van hier.

    @allemaal Ik heb inmiddels 4GB SD-kaartje gekocht en de andere haal ik maandag op dus dat is geregeld en nee, dat gebeurt mij idd geen tweede keer ;-)

    @Marieke Ik ben benieuwd, kom graag een taartje bij je eten in 2012 ;-)

    @OomJan Ik doe het niet voor CV-building, maar ik zal het zeker gebruiken ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maleisië

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Aangekomen in KL

15 Oktober 2011

Palau Perhentian Kecil en Kuala Terengganu

09 Oktober 2011

Nationale Park

07 Oktober 2011

Zwemmen met olifanten

06 Oktober 2011

Laatste dag Kuala Lumpur
Aline

Actief sinds 09 Aug. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 28570

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 29 Januari 2018

Suriname 2017

18 Oktober 2011 - 30 December 2011

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2011 - 18 Oktober 2011

Maleisië

01 Augustus 2011 - 08 Augustus 2011

Parijs

Landen bezocht: